E-postmarknadsföring bygger starka kundrelationer
E-postmarknadsföring är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att bygga relationer och få trogna och köpstarka kunder. Med ett av marknadens absolut mest kraftfulla verktyg för e-postmarknadsföring når du kunder till en bråkdel av kostnaden för ett traditionellt pappersbrev. E-postmarknadsföring utgör en viktig komponent i en framgångsrik strategi för företagets internetmarknadsföring. Det är mycket bra att använda sig av denna typ av marknadsföring när du vill utveckla ditt företag och få det att nå nya höjder.
Varför är e-postmarknadsföring nödvändigt?
Till skillnad från vanlig post är e-post blixtsnabbt. E-postmarknadsföring ger dig möjlighet att snabbt skicka information, kampanjer, nyheter och marknadsundersökningar till mottagare som verkligen är intresserade. Dessutom kan du mäta effekten av dina utskick omedelbart. Att skicka nyhetsbrev skapar ett mervärde för dina kunder och stärker ditt varumärke.
E-postmarknadsföring är svårslagen marknadsföring
Skicka nyhetsbrev med intressant innehåll och du kommer att upptäcka att det är svårt att hitta en mer effektiv marknadsföringskanal. Nyhetsbrev skapar en aktivitet hos mottagaren och alla aktiviteter är mätbara. Det kan handla om vilka som öppnar utskicket eller vilka länkar och puffar som mottagarna klickar på. Resultatet presenteras i realtid, överskådligt och diskret. Därefter beslutar du om olika uppföljningsåtgärder.
Betalar sig e-postmarknadsföring?
När betalade du porto för ett e-postmeddelande senast? Med e-postmarknadsföring undviker du design och layout varje gång du ska göra ett DR-utskick. Med e-postmarknadsföring designar du nyhetsbrevet en enda gång. Din layout fungerar som en mall som du använder för varje utskick du gör. Du behöver inte betala för tryck, emballage och distribution. Porto existerar inte på Internet. E-post är utan jämförelse den mest kostnadseffektiva marknadskanalen.
Nyhetsbrevet ska ge ditt varumärke mervärde – inte tvärtom
Liksom alla dina trycksaker, brevpapper, DR-utskick, offertmallar, med mera, utgör även e-post en bärare av ditt varumärke och ditt företags värden. Lägg energi på design och innehåll som motsvarar mottagarnas bild av ditt företag. Det är värt att betala för ett professionellt designat nyhetsbrev. Tänk också till ordentligt när det gäller budskapet.
Dina konkurrenter har redan insett fördelarna
Precis som traditionell marknadsföring eller annan Internetmarknadsföring kan du vara säker på en sak. Dina konkurrenter är redan på banan och med tanke på hur lite e-postmarknadsföring kostar bör du redan ha bestämt dig. Du borde redan sitta och fila på budskapet i ditt första utskick. Internet är inte framtiden – Internet är nu. Nu avgör du om du sitter i förarsätet eller är kvarglömd på parkeringsplatsen.